Sawàtdii khâ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carin Titsing - WaarBenJij.nu Sawàtdii khâ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carin Titsing - WaarBenJij.nu

Sawàtdii khâ

Door: Carin Titsing

Blijf op de hoogte en volg Carin

22 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Jaja, de afgelopen dagen heb ik wat woordjes Thais geleerd. Zo ook Sawàtdii khâ, wat hallo betekent. Het is echt een heel erg leuk taaltje. Je moet heel erg denken aan de tonen. Ik heb een boekje met cd gekregen van OMF om wat woorden te oefenen, erg leuk! Alleen heb ik nog niet veel tijd gehad om er mee bezig te zijn.. deze week was al weer lekker vol en druk!

Maandag zijn Ruth en ik door Bitsy opgehaald. Zij is onze gastvrouw voor de komende weken. In de avond lekker uit eten geweest met Bitsy en Christine en gezellig een spelletje gedaan en wat foto's laten zien van thuis.

Dinsdag zijn we naar de kerk gegaan. Deze staat aan de hoofdstraat in de wijk waar we wonen. 't is gewoon een groot huis met oprit en dergelijke. Hier heb ik Christine geholpen met het voorbereiden van de kinderclub die ze in de middag zou geven en verder heeft Bitsy nog uitgelegd hoe haar vrouwenproject werkt. Zij ontwerpt kaarten en maakt hier voorbeelden van. Ze zorgt dat het materiaal klaar ligt en brengt dit bij de vrouwen langs. Zo verdienen de vrouwen iets, kunnen ze zelf bepalen wanneer ze de kaarten maken en worden er relaties opgebouwd.

In de middag hebben Ruth en ik Christine geholpen met de kinderclub, dit was erg leuk! Dit was voor Christine ook de eerste keer dat ze het in de kerk gaf, eigenlijk komen de kinderen altijd bij haar over de vloer.

Gister heb ik lekker wat uit kunnen slapen, de warmte is namelijk erg vermoeiend. Er was ook tijd om voor school wat bij te werken en bezig te zijn met mijn stille tijd. In de middag hebben we Bitsy geholpen met een decor maken voor een ontmoeting van de missionaire vrouwen. Later in de middag zijn Ruth en ik naar Christine gegaan, zij heeft ons nog meer wegwijs gemaakt in de Thaise cultuur. Hierna zijn we lekker de straat op gegaan waar de kinderen, al schreeuwend, aan kwamen rennen. Ze willen heel graag aan je huid voelen en ze hebben in mijn haar 3 vlechten gemaakt. 't Was erg leuk om de kinderen op te zoeken. Christine vertelde ons dat veel kinderen een klein beetje geld mee krijgen om de dag door te komen en dat ze voor een bepaalde tijd niet thuis mogen komen. Ze leven dus de hele dag op straat, dat doet wel wat met je.

Vandaag op de 3-ling van David en Gleddis gepast. Zij zijn ook deel van het team. Hun oudere 2 kinderen geven ze extra engelse les, dus Ruth en ik hebben voor de 3-ling gezorgd. Erg leuk! Straks gaan we richting Max value waar we even rond gaan kijken wat er allemaal te doen is. Ben benieuwd!

Er zijn nog geen gekke ziektes waar we last van hebben, ook geen wonder want het eten hier is echt héérlijk!

een lieve groet van uit Bangkok,

Carin

  • 22 Maart 2012 - 08:31

    Geke:

    Hé Carin, goed te lezen dat je het naar je zin hebt! Leuk hè, om ook echt wat van de cultuur mee te krijgen. Is heel anders op deze manier dan als je als toerist daar zou zijn. Geniet ervan!
    liefs, Geke

  • 22 Maart 2012 - 09:19

    Judith:

    Ik ben zo jaloers op jou! Echt niet normaal! ;)
    Behalve dan die 35 graden.. ^^ Het lentezonnetje hier vind ik al fijn genoeg!:)

  • 22 Maart 2012 - 10:10

    Gerlinde:

    Carin! Wat tof om wat van je te lezen/horen! :D zo te zien geniet je daar! fijn.
    Succes met alles en geniet ervan!

    groetjes gerlinde

  • 22 Maart 2012 - 15:33

    Naomi:

    Leuk om te lezen!! Enjoy :).
    Liefs, Naomi

  • 22 Maart 2012 - 23:00

    Mem:

    Leave Carin,
    Wat heerlijk, om weer wat over wat jij meemaakt, te lezen.
    Geniet maar lekker van al die mooie mensen om je heen.
    Leer ook het eten koken maar goed, dan kunnen wij daar straks ook van meegenieten.
    Leafs mem

  • 25 Maart 2012 - 12:17

    Suzanne:

    Hai Carin!

    Klinkt heel goed! Doet me een beetje denken aan een jaar geleden!
    Geniet ervan!

    Liefs Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Stage bij Overseas Missionary Fellowship, Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2012

Thuis!

30 April 2012

Laatste dagje in Thailand..

19 April 2012

Mancha Khiri

09 April 2012

Laatste dagje in Bangkok..

03 April 2012

Koh Samet
Carin

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 10985

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: