Update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carin Titsing - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carin Titsing - WaarBenJij.nu

Update

Door: Carin Titsing

Blijf op de hoogte en volg Carin

28 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Het is al weer een paar dagen geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Inmiddels heb ik alweer van alles gedaan, gezien en meegemaakt! Ik geniet ontzettend van mijn tijd hier en het is erg leuk om meer te ontdekken van het missionaire werk en de cultuur hier in Bangkok.

In ’t weekend zijn Ruth en ik er met Bitsy en Christine op uit geweest, 2 dagen downtown. Was erg leuk om meer te zien van de grote stad waarin we verblijven. Met de taxi kom je echt overal en inmiddels hebben we ook al heel wat andere vervoersmiddelen gebruikt. De eerste dag zijn we met een boot over een grote rivier door Bangkok gevaren en hebben we mooie bekende gebouwen gezien. Het paleis met zijn tempel en de Wat Arun tempel. Deze willen we nog heel graag van binnen bekijken, ik hoop dat ’t ons lukt om die nog te bezoeken in het laatste weekend dat we in Thailand zijn.

Je kijkt je ogen echt uit met zo’n grote stad. Grote, moderne gebouwen staan naast krotten van huizen. Er zijn enorme wegen, soms 16 banen! Bizar! We moesten een straat over steken, maar na 4 banen konden we niet verder.. tsja, Bitsy en Christine zeiden dat je dat ook echt moest ervaren als je in Bangkok was. Ik vond het iets minder om tussen al die rijdende auto’s te staan.. Ondanks dat is het verkeer is echt lachwekkend. Je hoort regelmatig getoeter, iedereen rijdt kriskras door elkaar en er is geen snelheidslimiet.. Misschien dat je een beetje voor kan stellen hoe het er uit ziet :) Foto’s bijgevoegd. De tweede dag zijn we met Bitsy naar de grootste markt van Bangkok geweest. Zij haalt hier altijd het papier voor het vrouwenproject. We hebben wat kleine kadootjes voor het thuisfront kunnen halen en gewoon heerlijk kunnen genieten van alles wat er om ons heen gebeurde!

Zondag zijn we naar de Bang Na Christian Fellowship geweest, een internationale kerk. Daar hebben we mensen uit allerlei verschillende landen ontmoet en samen stil gestaan bij de kruisiging van Jezus, over de realiteit van het lijden van Jezus. ’t Was een mooie dienst, ondanks dat ik niet zo van het Amerikaanse houd.

Verder ben ik al weer druk bezig geweest om wat Thaise woorden en zinnetjes te leren. Het oefenen kan prima met de kinderen van de slums, die vinden het alleen maar leuk. Gelukkig maar, want soms denk ik; wat ben ik nu weer aan het uitkramen :) Maar als ze dan terug praten, dan sta je alweer met je mond vol tanden.. je kunt er echt niks uit opmaken. Gelukkig kun je van alles duidelijk maken met je handen en voeten en hebben we Christine die voor ons vertaald. We zien de kinderen uit de slums nu bijna dagelijks, maar het is erg fijn om tijd en energie in ze te steken. Het team gelooft ook zeker dat het heel waardevol is om juist bij kinderen te zaaien, vaak herinneren ze dit op latere leeftijd. Zo kwamen we een taxichauffeur tegen waar Bitsy mee in gesprek raakte, al rijdend kon zij hem meer vertellen over het evangelie. Hij ging niet vaak meer naar de tempel en was zeker geïnteresseerd in het evangelie. Het bijzondere was dat hij vroeger op een soort kinderbijbelclub had gezeten en dat het hem wel wat deed. Zo wil Christine ook bij de kinderen van betekenis zijn. Misschien betekent het nu nog niet veel voor ze, maar in de toekomst kunnen ze weer met het evangelie in aanraking komen. Wie weet wat het evangelie dan met hen doet! Een mooi gebedspunt!

Ondertussen heb ik ook wat vrouwen mogen ontmoeten waar Bitsy mee werkt in het kaartenproject. Ze kwamen hun gemaakte kaarten brengen en het nieuw materiaal voor kaarten ophalen. Deze vrouwen komen echt uit de allerarmste wijken. Volgende week mag ik met Bitsy mee om de vrouwen te bezoeken, Bitsy doet dit zelf twee keer per week. Ze gaat in gesprek met de vrouwen en heeft het ook over de problemen die de vrouwen hebben en kijkt of zij eventueel kan helpen. Ik heb een paar foto’s van de kaarten op de blog geplaats, ze zijn erg leuk en ik neem zeker wat mee naar Nederland toe. Nu is Bitsy nog druk op zoek naar een markt waar ze de kaarten kan verkopen, dit gaat nog niet zo vlotjes namelijk. Ze heeft al wat lokale boekhandels die de kaarten verkopen, maar dit is niet genoeg om de kosten te dekken. Weten jullie een geschikt plekje waar we in Nederland deze kaarten zouden kunnen verkopen? Kijk in elk geval eens op www.rakchumchon.com

Komend weekend is ons team weg en kunnen wij wat meer zien van het land. Ruth en ik gaan dan een paar dagen naar het eiland Koh Samet. Ik hoop op wat frisse zeelucht en een duik in het water, wat een heerlijk vooruitzicht!

een lieve groet vanuit Bangkok,
Carin




  • 28 Maart 2012 - 05:09

    Fenna:

    He Carin! Wat leuk om je verhaaltjes te lezen en te zien hoe jij het beleefd. Heel veel plezier in Koh Samed, is echt heel relaxed. Je moet vragen of ze je met de taxi naar het mooiste strand van het eiland willen brengen.. aanrader :-) Liefs

  • 28 Maart 2012 - 07:50

    Joep Hardendood:

    Beste Carin,

    Ik heb je hulp nodig. Zou je via onderstaande link een korte (3min.) vragenlijst willen invullen. Hiermee help je mij afstuderen en mensen in de toekomst beter beschermd op reis te gaan. Ik hoop dat je me kan helpen. Fijne reis nog!

    www.kwiksurveys.com?s=LMMHLM_2a6d96f0

    Groetjes,

    Joep
    Msc. Student, Vrije Universiteit

  • 28 Maart 2012 - 09:13

    Tom:

    Hey Carin! Superleuk om te horen hoe het gaat. Heb je inmiddels al Engelse les gegeven? En ook al een kleurtje gekregen?

  • 29 Maart 2012 - 13:10

    Hanna Andringa:

    Sawadiekaaaaahh!

    Las via facebook dat je in thailand, bangkok zit!
    Wat ontzettend leuk! Geniet er enorm van, ik vond het daar prachtig.
    Een aanrader als je nog tijd over hebt is een fietstocht door Bangkok.! Dat is zo super!
    Enjoy en succes met je stage/werk daar!

    Gr. Hanna

  • 29 Maart 2012 - 18:32

    Mirjam En Esther:

    Hoi Carin,

    Zo te lezen en te zien aan je foto's heb je het wel naar je zin in Thailand. Leuk om te lezen wat je daar allemaal ziet en meemaakt.
    We wensen je nog veel plezier toe en zien je gauw weer.

    Groetjes Mirjam en Esther

    p.s. De meiden vonden jouw cake erg lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Stage bij Overseas Missionary Fellowship, Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2012

Thuis!

30 April 2012

Laatste dagje in Thailand..

19 April 2012

Mancha Khiri

09 April 2012

Laatste dagje in Bangkok..

03 April 2012

Koh Samet
Carin

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 10975

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: